Jolienworldtrip.reismee.nl

The City

Weer ff een update uit NY! Ik zit hier nu albijna 10 dagen :O, de tijd vliegt! maar ik voel me al wel echt een New Yorkse aangeziensteeds meer mensen aan mij de weg vragen :P. Ook het haasten op straat heb ik onder de knie gekregen. Als je hier opde stoep stilstaat en gewoon eens om je heen kijkt waar je heen zou gaan, kijkt iedereen je echt heel raar aan en vragen ze of het wel goed gaat!! de stad van de haast.. Maar de mensen zijn wel echt heel aardig, open en spontaan. Ik word vaak aangesproken en heb de meest leuke conversaties met wild vreemde mensen. Ook verbaas ik me niet meer over de meest rare mensen, dewolkenkrabbers, de stank ( vooral in de metrostations en na de regen) ende overlast van lawaaierige sirenes.en er is hier zoveel te doen!! wel echt heel jammer dat ik niet echt uitkan.. gelukkig kwam ik gisteren wel binnen in DE bar waar alle hollanders voetbal keken. Er was dus een gastenlijst van meer dan 1600 mensen ( die er echt niet allemaal inpassen) en wij waren er 3 uur van te voren en zelfs toen stond er al ene gigantische rij... Maar met knipperen en overtuigend praten kom je wel binnen :P Het was echt supergezellig! nu ken ik echt veel hollandse New Yorkers. Na de wedstrijd heerste er helaas wel ene grafstemming... een beetje jammer was dat heel Time Square onder de zingende spanjaarden stond. We hadden met ene grote groep al een bus gehuurd waarmee we rond heel New York zouden gaan rijden.. Daarna heb ik dan ook flink m&m's ingeslagen in de M&M store ( moet je noooooit doen, is echt veel te duur) en heb ene paar uur friends gekeken :P. Zaterdag was ik met mijn 'Dutch Friend' wendela en haar zus, jet, naar soho geweest. daar hebben we heerlijk geshopt :D echt vergeet 5th evenue, soho is 10 keer beter!! vooraal het stuk van Broadway daar, ik had natuurlijk ook de Topshop gevonden :), maar omdat die oorspronkelijk engels ( dus ponden) is , is die hier echt te duur helaas.. maar wel andere leuke dingen gekocht ofcourse :D. We waren ook naar Greenwich ( ook wel ' the village') geweest, waar ze ene soort mini PC Hoofdstraat hebben. We hebben heerlijk gegeten bij Lombardi's pizzaria, de eerste van heel VS ( zie foto's). Vrijdag middag was ik met Manuel naar de Met ( metropolitan museum of Art ) geweest. erg mooi ( en gratis ;P) beetje zoals het British Museum in Londen, je hebt er echt alles! ook nog lekker rondgelopen in de Upper East Side en in central park. En ik was natuurlijk naar de Today Show geweest! ik had me helaas wel verslapen,maar toch stond ik er om half 8 en ik kon nog wat zien ook! ( niet heel veel maar toch:P) er warenmeer dan 20.000 mensen komen opdagen. IK had maar 1 nr. gezien, Bad Romance, want ik moest om 8.40 weer op school staan, maar het was zeker de moeitewaard!! binnenkort ga ik weer, want er komen nog veel meer leuke artiesten :)> Het schijnt sowieso het seizoen van de Free concerts te zijn dus ik hoop er nog wat af te lopen. Nu ga ik er weer vandoor, want ik heb honger!! ( ja de starbucks zal ook wel rijk worden van mij , maar dat is serieus ene van de goedkoopste eet/koffie dingen hier!)

xoxo
Jolien ( of Jolene, zoalsik hier natuurlijk heet)

Reacties

Reacties

piet dirven |Ulicoten

je bent al goed thuis zo te lezen Jolene
en och als je je verslaapt: dat uurtje kan niemand je afnemen en het is heerlijk om een beetje bijgerust te zijn.
neem de tijd om heerlijk te genieten
Houdoe

Desiree

Ha Jolien,

Wat leuk om jouw verhalen te lezen, alsof je er al heel vaak geweest bent! Fijn dat het allemaal is zoals je hoopte, geniet er maar van. We hoeven natuurlijk niet te beginnen over gezellige zomerfeesten in Nijmegen, want dat stelt natuurlijk helemaal niets voor als je NY gewend bent, maar voor ons (de werkende mens) is het een leuke afleiding. Laura is vanochtend vroeg vertrokken naar Londen en ik had haar net aan de telefoon dat ze alles gevonden heeft en dat het ook nog eens helemaal goed is allemaal. Morgen beginnen bij haar de toetsen net als bij jou en daarna de lessen, maar ja dat is natuurlijk niet het belangrijkste toch?
Nou Jolien, maak ze gek daar en ik zie je als je weer 'gewoon' in Molenhoek bent.

Groetjes, Desiree

Laura

Jolien! Wat heerlijk allemaal. Valencia was top, daar was veel te veel te doen en we hebben het alllemaal in een week gepropt: cultuur, shoppen, strand, uitslapen, uitgaan...
Gelukkig kon ik meteen doorrollen naar de vierdaagsefeesten waar ik nu volop van aan het genieten ben! Ik mis je daarbij wel hoor!
Daar komt het vast ook helemaal goed!
see you!
xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!