Jolienworldtrip.reismee.nl

De tweede week!

hey allemaal,

hoe gaat het daar in het, inmiddels hete , kikkerlandje?Volgens mij heeft iedereen inmiddels vakantie, want de zomerfeesten zijn begonnen! Ik vind het wel jammer dat ik er niet bij ben,maar ik heb het ook niet slecht getroffen ;) Jullie moeten voor mij allemaal maar extra feesten!

Het is alweer een week geleden dat ik iets van mezelf heb laten horen... maar het gaat allemaal goed hier :D. Ik heb net een weekend bij een Amerikaans gezin gelogeerd. Geoff, Patty,Lauren en Kirsten zijn kennissen van ons ( Geoff is collega van mijn vader) en ze wonen in South Jersey ( ong. 1,5/2 uur rijden tot de rand van manhattan, en 20 min. tot centrum Philadelphia). ze wonen in een prachtig huis aan een meer, waar we heerlijk hebben gezwommen, gedobberd en gekayakt. Dit weekend was echt een vakantie in mijn vakantie! Ik had ook een heerlijk bed met airco en goed eten ( ja mijn NY life is niet zo luxe :P). Naast relaxen zijn we natuurlijk ook naar de amerikaans Mall geweest en hebben we heerlijk geshopt :D Ook heb ik ene avond doorgebracht met vrienden van Kirsten ( volgend jaar senior in high school), dus ik weet nu precies hoe de 'south jersey youth' leeft. Veel autorijden met harde muziek en ramen open! We hebben ook nog in de Hot Tub gezeten... En het was echt belachelijk warm hier afgelopen, dus ik was erg blij dat ik niet in New York zat, maar gewoon in de countryside aan een prachtigmeer! Echt, als jullie ooit willen verhuizen, dan moet je hier naartoe gaan want de locatie is ideaal.
Verder ben ik afgelopen week naar het Broadway Dance center geweest, dat is een gigantische dansschool in New York waar ze alle stijlen op alle niveau's geven, dus dat is ech tsuper leuk!! ik heb al een broadway dance en een HipHop les gevolgd. ik zal de details weg laten, maarje zult me daar nog vaak vinden de komende2 weken. ( want dan is mjin independent life vakantie al weer afgelopen:S). Ook ben ik natuurlijk naar een Broadwayshow geweest; West Side Story. ik moest hier wel heen, want het speelt zich af op de Upper West Side van New York ( waar mijn huis zit), het was een hele goede musical in een prachtig theater midden op Time Square. Verder ben ik afgelopen donderdag naar een rooftop film geweest. Er werd een film ( de premiere, nog voor de wereldpremiere) uitgezonden op het dak van een high school op de Lower East side. We hadden prachtig uitzicht en er waren alleen maar new yorkers dus we voelden ons echt van die insiders. Het was een arty indepence flim, genaamd AARDVARK. Beetje rare film, maar het leuke was was dat de producers er waren en de muzikanten en de acteurs en dat je na de film allerlei vragen kon stellen enzo. Ik was samen gegaan met een meisje uit mijn klas (maud) maar die is helaas weer weg. Ook heb ik inmiddels een Library card ( gratis). Dat was wel lachen want toen ik hem ging halen leek het net alsof ik ene echte bewoner was van new york ( de pas is ook 3 jaar geldig). Nu kan ik gratis dvd's halen :D . een bezoek aan de New York Public Library ( 42 street) is ook zeker de moeite waard! echt een prachtig gebouw met hele oude (belanrijke) boeken enzo.
wat ik vandaag ga doen weet ik nog niet, want het regent weer eens hier. ( het weer is nogal wisselvallig)en ik heb mijn paraplu in mijn kamer laten liggen. Maar aankomend weekend ga ik misschein naar washington!! we willen 1 dag gaan ( s ochtends heel vraag en dan midden in de nacht weer thuiskomen, scheelt hotel :P). Ik ga dan met een brazeliaans klasgenootje, haar zusje, en een NY vriend mee. en de NY vriend kan goedkoop een auto regelen, want die werkt bij een carsercie, hartstikke handig allemaal :D Dus hopelijk gaat dat door.
heel veel plezier op vakantie/ met de zomerfeesten allemaal!!

Reacties

Reacties

bart

ziet er goed uit

Laura vE

Haha, vooral fijn dat er ook belangrijke boeken staan in de bieb ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!